popup image کد تخفیف 100 هزار تومنی از لفتیکا دریافت کنید
کد تخفیف 100 هزار تومنی از لفتیکا دریافت کنید با فالو کردن پیج جدید اینستاگرام (فالو پیج + ارسال نام و شماره موبایل + کلمه "takhfif" در دایرکت)
0
سبد خرید شما خالیست! اگر در حال ثبت سفارش بوده اید با مراجعه به پروفایل خود و قسمت سفارش های من میتوانید ادامه همان سفارش را انجام دهید.
برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

ماهیتابه گریل چیست؟ طرز استفاده از ماهیتابه گریل

زمان مطالعه 8 دقیقه
نویسنده : نیلوفر فلاح
1403/04/02
نظرات وبلاگ 0

پخت انواع کباب، گوشت‌های استیکی، مرغ و ... از جمله تفریحات عموم افراد است. به‌خصوص آن دسته از افرادی که مدام در حال طبیعت‌گردی هستند، حتماً خرید چند مدل تابه گریل به کارشان می‌آید.

در‌واقع بخش مهمی از خاصیت تابه گریل، جمع کردن دوستان و اعضای خانواده است که می‌توانند لحظات مفرحی را در کنار هم داشته باشند.

اما پرسش اینجاست که طرز استفاده از ماهیتابه گریل به چه شکل است؟ معمولاً بسیاری از افرادی که تابه گریل را خریداری می‌کنند، آشنایی کافی با نحوه استفاده از تابه گریل ندارند. اما نگران نباشید ما در این مطلب به شرح سیر تا پیاز طرز استفاده از ماهیتابه گریل خواهیم پرداخت.

تابه گریل

پس برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و مزایای خرید تابه گریل تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ماهیتابه گریل چیست و به چه کاری می‌آید؟

قبل از آنکه به توضیح طرز استفاده از ماهیتابه گریل بپردازیم، باید اول تعریفی از گریل عنوان کنیم. گریل از جمله روش‌های پخت انواع گوشت‌های کبابی، استیکی، مرغ و ماهی است که باعث ایجاد طعم ترد و برشته گوشت می‌شود.

این نوع روش پخت به عنوان یکی از سالم‌ترین شیوه‌های طبخ مواد غذایی شناخته شده است. چرا که از حداقل‌ترین میزان روغن برای طبخ مواد خوراکی استفاده می‌شود. در‌واقع فقط کافیست کف تابه چرب شود. بدین ترتیب با کمترین مقدار روغن، می‌توانید از طعم غذاهای ترد و برشته لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین تابه گریل

تابه گریل

بنابراین غذاهای طبخ شده فاقد چربی بوده و می‌توانید از این طریق سبک غذایی سالم‌تری داشته باشید. این موضوع بیشتر برای آن دسته از افرادی که دارای کلسترول یا چربی خون هستند، بسیار مفید می‌باشد.

اگرچه استفاده از دستگاه گریل ایده بهتری برای کبابی کردن است. اما اگر به هر دلیلی فاقد دستگاه گریل هستید، می‌توانید ماهیتابه گریل را جایگزین آن کنید. تا اینجای کار متوجه شدید که گریل چیست. حالا یکراست به سراغ ماهیتابه گریل و طرز استفاده از ماهیتابه گریل می‌رویم.

کاربردهای ماهیتابه گریل و طرز استفاده از ماهیتابه گریل

همانطور که گفته شد شما می‌توانید انواع مختلف گوشت قرمز و سفید را با استفاده از ماهیتابه گریل کبابی کنید. تابه گریل در انواع برندها و مدل‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود. معمولاً فرم و شکل ظاهری ماهیتابه گریل به صورت مربع، مستطیل و یا بیضی است.

شما می‌توانید به سلیقه خود از مدل‌های متنوع ماهیتابه گریل بهره‌مند شوید. اما برگردیم سر اصل مطلب که طرز استفاده از ماهیتابه گریل است. وظیفه اصلی ماهیتابه گریل در سرخ کردن مواد غذایی است. اما خاصیت گریل کردن در این نوع تابه باعث برشته شدن بهتر مواد غذایی می‌شود.

توجه داشته باشید که این برشته شدن بدون نیاز به روغن زیاد انجام می‌شود. پس تفاوت اصلی ماهیتابه گریل با تابه معمولی در دو نکته است. یکی آنکه برای استفاده از تابه گریل، نیازی به استفاده از روغن فراوان نیست. دوم اینکه بافت کف تابه گریل به شکلی است که خاصیت برشته شدن مواد غذایی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ماهیتابه ضد خش

انواع تابه گریل

در پاسخ به این پرسش که طرز استفاده از ماهیتابه گریل چگونه است!؟ باید بگوییم گریل کردن همان سرخ کردن مواد غذایی با شعله حرارت بسیار بالاست. در حالت معمولی شما از شعله ملایم برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده می‌کنید.

اما زمانی که پای ماهیتابه گریل به میان می‌آید، می‌توانید از شعله بالا هم بهره ببرید. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که اگر تابه گریل را روی شعله پایین هم قرار دهید، امکان برشته شدن و طبخ با کیفیت مواد غذایی هم وجود دارد. استفاده از شعله بالا در‌واقع نشان‌دهنده میزان مقاومت و دوام قابل توجه تابه گریل است.

به همین دلیل می‌توانید تابه گریل معمولی را حتی روی شعله مستقیم زغال هم قرار دهید.

انواع ماهیتابه گریل کدامند؟

برای آنکه با طرز استفاده از ماهیتابه گریل آشنا شوید، حتماً به نوع تابه دقت کنید. چرا که انواع ماهیتابه گریل شامل ماهیتابه گریل معمولی و ماهیتابه گریل برقی می‌شود. معمولاً در اغلب ماهیتابه‌های گریل، شیارهای عمیق در کف تابه دیده می‌شود.

شیارهای عمیق باعث ایجاد خطوط عمیق و برشته بر سطح گوشت می‌شود. بدین ترتیب گوشت‌های استیکی جلوه برشته‌تر و اشتهابرانگیزتری خواهند داشت. در نتیجه غذاهای کبابی عیناً شبیه غذاهای سرو شده در رستوران می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ماهیتابه نچسب

تابه گریل

با این تفاوت که شما با خرید یک ماهیتابه گریل در‌واقع یک رستوران گریل پز را به خانه‌تان آوردید. طرز استفاده از ماهیتابه گریل بسیار ساده و راحت است به طوری که تمام افراد حتی تازه‌کاران، می‌توانند از عهده طبخ غذاهای گریل شده برآیند.

به عبارتی ماهیتابه گریل همان کار دستگاه‌های کباب پز را می‌کنند. با این تفاوت که ریخت و پاش کمتری داشته و چه بسا شما می‌توانید از کیفیت بهتر انواع گوشت‌های کبابی لذت بیشتری ببرید.

مزیت‌های استفاده از ماهیتابه گریل

طرز استفاده از ماهیتابه گریل برای طبخ انواع گوشت‌های کبابی و استیکی، مرغ و ماهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از جمله نکات قابل توجه استفاده از حداقل‌ترین روغن در طبخ غذاهای گریل شده است. زمانی که از ماهیتابه گریل استفاده می‌کنید، تا حد بسیار زیادی در مصرف روغن صرفه‌جویی می‌شود.

از دیگر مزایای استفاده از ماهیتابه گریل می‌توان به آشپزی در فضای باز اشاره کرد. اگر شما جزء دوستداران طبیعت‌گردی هستید می‌توانید از تابه گریل حتی بر روی شعله مستقیم زغال هم بهره ببرید. بدین ترتیب می‌توانید لذت طعم غذاهای خوشمزه و لذیذ را در فضای باز در کنار دوستان و اقوام بچشید.

تابه گریل

کاربردهای فراوان از دیگر ویژگی‌های خرید ماهیتابه گریل است. لذت طبخ گوشت‌های همبرگری، سوسیس‌های گریل شده و ماهی دودی را می‌توانید با ماهیتابه گریل تجربه کنید.

خرید اینترنتی ماهیتابه گریل

در این مطلب به توضیح مختصری درباره طرز استفاده از ماهیتابه گریل پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مطلب تا حدودی آشنایی نسبی با گریل و ماهیتابه گریل پیدا کرده باشید. انواع ماهیتابه گریل را می‌توان از جمله ظروف کاربردی و مصرفی در پخت و پز دانست.

به طوری که این محصول جزء ضروریات هر آشپزخانه‌ای محسوب می‌شود. با دانستن طرز استفاده از ماهیتابه گریل می‌توانید خرید بهتر و انتخاب ایده‌آل‌تری هم داشته باشید.

خرید اینترنتی ماهیتابه گریل این امکان را به شما می‌دهد که با یک کلیک، به تنوع محصولات متعدد دسترسی کامل داشته باشید.

علاوه بر آن صرفه‌جویی در وقت و زمان از دیگر مزایای خرید اینترنتی ماهیتابه گریل است.

نظرات کاربران
لطفا نظرتون رو در مورد این مقاله برای ما ارسال کنید
جهت ارسال نظر و دیدگاه خود باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود به سایت روی لینک زیر کلیک نمایید.
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
تایید و ارسال نظر
مشاوره و پشتیبانی