popup image کد تخفیف 100 هزار تومنی از لفتیکا دریافت کنید
کد تخفیف 100 هزار تومنی از لفتیکا دریافت کنید با فالو کردن پیج جدید اینستاگرام (فالو پیج + ارسال نام و شماره موبایل + کلمه "takhfif" در دایرکت)
0
سبد خرید شما خالیست! اگر در حال ثبت سفارش بوده اید با مراجعه به پروفایل خود و قسمت سفارش های من میتوانید ادامه همان سفارش را انجام دهید.
برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

معرفی انواع جنس قابلمه + راهنمای خرید

زمان مطالعه 9 دقیقه
نویسنده : نیلوفر فلاح
1403/04/25
نظرات وبلاگ 0

قابلمه‌های پخت و پز، قلب سرویس ظروف آشپزخانه هستند. چرا که جنس و نوع قابلمه تأثیر مستقیمی بر کیفیت پخت غذای شما دارد. غالباً غذاهای خوش پخت و خوشمزه، نتیجه استفاده از سرویس قابلمه مرغوب است.

زمانی که برای خرید قابلمه به بازار می‌روید، با انواع جنس قابلمه روبرو می‌شوید. سرگردانی و عدم توانایی در تصمیم‌گیری ظروف پخت و پز مرغوب، از جمله دغدغه‌های اغلب افراد است.

اما ناتوانی در تصمیم‌گیری قابلمه‌های پخت و پز با کیفیت، از عدم دانش کافی درباره انواع جنس قابلمه ناشی می‌شود. توصیه ما به شما این است که قبل از آنکه برای خرید قابلمه دست به جیب شوید، حتماً اطلاعات کافی را درباره انواع جنس قابلمه به دست آورید.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع سرویس قابلمه کلیک کنید 

انواع قابلمه

ما در این بخش از مقاله قصد داریم راهنمایی‌های لازم و ضروری را درباره توضیحات مرتبط با انواع جنس قابلمه به شما ارائه دهیم.

پس اگر شما هم جزء خریداران سرویس قابلمه مرغوب هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع جنس قابلمه کدامند؟

برای آشنایی با شناخت انواع جنس قابلمه تنها کافیست که ویژگی‌های هر یک از اجناس را به خوبی بشناسید. به مراتب همه ما در آشپزخانه‌مان با گوناگونی اجناس متفرقه قابلمه مواجه هستیم.

قابلمه‌هایی که یا به صورت سرویس خریداری شدند و یا به طور جداگانه خریداری کردیم. شاید حتی اغلب قابلمه‌های خریداری شده را بدون آنکه آشنایی کافی با مشخصات آن داشته باشیم، فقط از روی سطح سلیقه و شکل ظاهری خریداری کرده باشیم.

برای درک بهتر در این بخش به معرفی انواع جنس قابلمه آشپزخانه می‌پردازیم.

قابلمه تفلون

بدون شک همه ما طیف متنوعی از قابلمه‌های تفلون را در آشپزخانه‌مان موجود داریم. یک زمانی قابلمه‌های تفلون به عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین قابلمه پخت و پز شناخته شد. اما در حال حاضر با ظهور انواع جنس قابلمه نظیر قابلمه‌های چدنی و گرانیتی به تدریج کمرنگ شد.

اما همچنان قابلمه‌های تفلون قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختص به خود را شامل می‌شوند. در پی این موضوع همچنان طرفدارانی هستند که برای خرید انواع قابلمه تفلون مشتاق باشند. توصیه می‌شود هیچ‌گاه برای پخت و پز با قابلمه‌های تفلون از قاشق و یا کفگیرهای فلزی استفاده نکنید.

برای اطلاع از قیمت و خرید اقساطی انواع سرویس  پخت و پز کلیک کنید 

انواع قابلمه

چرا که قابلمه‌های تفلون به راحتی دچار خط و خش می‌شوند. پس تا حد امکان از کفگیر و ملاقه تفلون برای پخت غذاهای دلخواه‌تان بهره ببرید. تنوع در طرح، مدل و رنگ از دیگر ویژگی‌های جذاب انواع قابلمه‌های تفلون است.

خرید سرویس قابلمه تفلون مناسب نوعروسان، تکمیل جهیزیه و همچنین مصارف روتین و روزمره است.

قابلمه گرانیتی

از جمله پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین انواع جنس قابلمه می‌توان به قابلمه گرانیتی اشاره کرد. در بسیاری از فروشگاه‌ها عرضه انواع قابلمه گرانیتی بسیار رایج است. فرم و مدل این محصول به گونه‌ای است که به راحتی باعث جذب نگاه خریداران خوش سلیقه می‌شود.

از طراحی و شکل ظاهری قابلمه‌های گرانیتی که بگذریم، نوبت به کارایی و قابلیت‌های ویژه این محصول می‌رسد. قابلمه‌های گرانیتی همانطور که از نامش پیداست از سنگ گرانیت ساخته و پرداخته می‌شوند.

لعابی که در تولید این مدل از قابلمه‌ها به کار برده می‌شود تا حد بسیار زیادی شبیه به گرانیت است. در نتیجه این مدل از انواع جنس قابلمه، به قابلمه‌های گرانیتی مشهورند.

پوشش نچسب کفه قابلمه، بدنه مقاوم، عمل‌کرد مطلوب همراه با عمر مفید از جمله شاخصه‌های اصلی انواع قابلمه گرانیتی است. همچنین به دلیل خاصیت کفه نچسب این مدل از قابلمه‌ها، تمیز کاری آن به راحتی امکان‌پذیر است.

انتقال حرارت یکسان به قسمت‌های مختلف قابلمه و ساختار قوی بدنه از دیگر ویژگی‌های ممتاز قابلمه‌های گرانیتی است.

ناگفته نماند که این مدل از انواع جنس قابلمه به مواد غذایی مختلف واکنش نشان نمی‌دهد. در نتیجه می‌توانید انتظار پخت یک غذای با کیفیت و لذیذ را داشته باشید.

قابلمه چدن

اگر به دنبال قابلمه کاربردی و مصرفی همراه با ویژگی‌های شاخص و طولانی مدت هستید، ما به شما خرید قابلمه‌های چدنی را پیشنهاد می‌کنیم. قابلمه‌های چدنی در میان سایر انواع جنس قابلمه به خوبی قادر به حفظ حرارت و گرما هستند. علاوه بر آن قابلیت پخش گرمای یکنواخت را به تمام سطح قابلمه دارند.

انواع قابلمه

حفظ حرارت برای مدت زمان طولانی، ماندگاری بسیار بالا و کفه نچسب قوی از جمله ویژگی‌های شاخص انواع قابلمه چدنی است. با استفاده از قابلمه‌های چدنی، نیازی نیست که نگران سوختگی غذا باشید.

قابلیت کفه نچسب این مدل از قابلمه‌ها به گونه‌ای است که از سوختگی و یا ته گرفتگی غذا جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر در آشپزی تازه‌کار هستید و به تازگی دستی در پخت و پز دارید، خرید قابلمه چدنی مخصوص شماست.

قابلمه‌های چدنی یک انتخاب مناسب و ایده‌آل برای نوعروسان است. از دیگر مزایای خرید قابلمه چدنی استفاده از کمترین میزان روغن است.

در نتیجه با استفاده از قابلمه چدنی، مصرف روغن برای پخت و پز تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و صرفه جویی می‌شود. بی راه نیست که این مدل از ظروف پخت و پز در میان انواع جنس قابلمه به یکی از کاربردی‌ترین‌ها شناخته شده است.

قابلمه مسی

از دیگر انواع جنس قابلمه می‌توان به قابلمه‌های مسی اشاره کرد. در چند سال اخیر فروش قابلمه‌های مسی در میان عموم خریداران بسیار باب شد. محبوبیت قابلمه‌های مسی بیشتر به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر در ساختار و تولید این محصول است.

اما با توجه به آنکه قابلمه مسی از جنس با کیفیت و مرغوبی برخوردار است، اما از نظر شکل ظاهری چندان چنگی به دل نمی‌زند. این بدین معناست که کمتر کسی برای تکمیل جهیزیه به سراغ سرویس قابلمه مسی می‌رود. اما ویژگی‌های برجسته انواع جنس قابلمه نظیر قابلمه مسی را نمی‌توان نادیده گرفت.

برای نمونه گرما و حرارت را به طور یکسان و یکنواخت در تمام بخش‌های قابلمه به خوبی پخش می‌کند. بدین ترتیب با استفاده از قابلمه مسی می‌توانید غذای خوش پخت و با کیفیتی داشته باشید. همچنین ماندگاری بالا و عمل‌کرد مطلوب را می‌توان از دیگر مزایای خرید انواع قابلمه مسی دانست.

انواع قابلمه

به گفته آن دسته از خریدارانی که از قابلمه مسی استفاده کرده‌اند، این مدل از قابلمه‌ها برای دم کردن برنج بی‌نظیر هستند. قابلمه‌های مسی از قیمت خرید بالاتری نسبت به سایر انواع جنس قابلمه برخوردار هستند.

به همین جهت هزینه‌های نگهداری و خرید این مدل از قابلمه های پخت و پز از نظر قیمتی چندان به صرفه نیست.

قابلمه سرامیکی

انتخاب قابلمه سرامیکی به عنوان یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع جنس قابلمه، خریدار بسیاری دارد. این مدل از قابلمه‌های پخت و پز، بیشتر مناسب آن دسته از افرادی است که مشغله کاری بسیاری دارند. منظور افرادی است که نمی‌توانند مدام و برای ساعت‌های طولانی پای اجاق گاز بایستند.

خاصیت قابلمه‌های سرامیکی این است که شما می‌توانید اول صبح غذای‌تان را در آن بار بگذارید و در آخر وقت یا غروب، شعله را خاموش کنید. انتقال گرما و حرارت در این مدل از قابلمه‌ها به کُندی انجام می‌شود.

در نتیجه قابلمه‌های سرامیکی بیشتر مناسب پخت غذاهایی مانند آبگوشت و یا کله‌پاچه هستند. می‌توان از انواع جنس قابلمه سرامیکی به عنوان آرام پز بهره برد. شکل ظاهری شیک و مدرن از دیگر ویژگی‌های برجسته انواع قابلمه سرامیکی است.

انواع قابلمه

قابلمه‌های سرامیکی در مقابل مواد غذایی اسیدی و یا قلیایی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. در نتیجه می‌توان گفت قابلمه‌های سرامیکی در زیرمجموعه قابلمه‌های ایمن و بهداشتی قرار می‌گیرند.

خرید اینترنتی انواع جنس قابلمه

آشنایی با انواع جنس قابلمه این امکان را به شما می‌دهد تا خرید بهتر و بهینه‌تری داشته باشید. برای خرید بهترین سرویس قابلمه پخت و پز حتماً به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید.

امکان سفارش چند مدل قابلمه در اندازه‌ها و مدل‌های متنوع همراه با بسته‌بندی شیک و با کیفیت، از مزایای خرید اینترنتی انواع جنس قابلمه از فروشگاه لفتیکا است.

با لفتیکا می‌توانید همیشه ظروف آشپزخانه‌تان را به روز و مدرن کنید.

نظرات کاربران
لطفا نظرتون رو در مورد این مقاله برای ما ارسال کنید
جهت ارسال نظر و دیدگاه خود باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود به سایت روی لینک زیر کلیک نمایید.
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
تایید و ارسال نظر
مشاوره و پشتیبانی